• Werk je hard, maar lijkt het nooit af en nooit goed genoeg?
  • Ben je bang om fouten te maken?
  • Leg je de lat steeds hoger voor jezelf?
  • Heb je de neiging alles te willen controleren?

Dan ben je hoogstwaarschijnlijk een perfectionist. En hoewel je dat in eerste instantie veel lijkt op te leveren, kleven er veel nadelen en (gezondheids)risico’s aan. Als je niet uitkijkt, brand je jezelf volledig op!

In mijn boek PRIMA is Perfect leer ik je hoe je in 5 stappen je perfectionisme kunt loslaten. 

Vanaf het moment dat ik mijn perfectionisme begon te doorzien, veranderde ik van een ongelukkige, onzekere vrouw, die doodop was, in een krachtige, gelukkige vrouw die stap voor stap haar dromen waarmaakt. 

 

Ben jij perfectionistisch? Test het direct!

Themamiddag Perfectionisme en Burn-out

(voor wie genoeg heeft van symptoombestrijding)

Hoe gaat het nou écht met je? Een vraag die niet veel mensen eerlijk durven te beantwoorden. Terwijl bijna iedereen zichzelf tegenwoordig voorbijrent.

We schamen we ons vaak om toe te geven als het eigenlijk helemaal niet zo lekker gaat. Zeker als je perfectionistisch bent. Dan hou je liever de schijn op, toch?

Maar al doe je nog zo best om je ware gevoelens te ontkennen, op een gegeven moment kan je lijf niet langer de schijn ophouden. Dan dwingt het je gewoon om eerlijk te worden. Dan kun je de signalen niet langer meer negeren. 

Hoe scoorde jij op de perfectionismetest?

Scoor jij rood of oranje, wees je dan bewust: Je loopt grote kans jezelf volledig uit te putten! Hoe eerder je dat beseft, des te beter het is. 

Immers, wanneer je begrijpt waarom dit gebeurt, kun je maatregelen nemen of hulp inschakelen om dit te voorkomen. En als je al in een burn-out zit, is het belangrijk dat je inziet hoe dit heeft kunnen gebeuren. Wat de échte onderliggende reden is.

Er wordt heel veel onzin verteld over de oorzaken van burn-out.. En dat is een van de redenen waarom mensen soms 2, 3 of zelfs nog meer keren  in een nieuwe burn-out belanden. Met als gevolg dat ze vaak alleen maar gefrustreerder, verdrietiger en bozer worden, wat hun herstel in de weg staat of onnodig vertraagt. 

Als jij inzicht hebt in wat perfectionisme is en wat een burn-out is en wat deze symptomen (want dat zijn het) je willen zeggen en leren, kun je de juiste stappen nemen om hier goed uit te komen. Want dat dat de bedoeling is, daar bén ik heilig van overtuigd. 

Zaterdag 9 november a.s. organiseer ik een speciale themamiddag over de relatie tussen perfectionisme en burn-out.

Pin It on Pinterest