Welkom bij de Zonnige Zomercursus ‘De 4 Magische Vragen’

Deze online training gaat je leren welke magie er verscholen gaat in schrijven / journaling.

Als je regelmatig aan de slag gaat met “De 4 magische vragen” en hier een vast ritueel van gaat maken, zul je je leven op magische wijze zien veranderen. Echt waar!

 

 

Les 1

Als je de theorie begrijpt en gemotiveerd raakt om het te doen, omdat je inziet dat je huidige aanpak alleen maar averechts werkt, zul je merken dat na de nodige oefening je wél degelijk bewust richting kunt geven aan je leven, in plaats van te blijven ervaren dat je slachtoffer bent van je omstandigheden of moet wachten op betere tijden.

Begin klein, met kleine stappen om jezelf tijd te geven te ervaren dat het werkt. Kleine bewijsjes sterken je zelfvertrouwen en dan kun je grotere stappen gaan zetten.

 

Schrijven volgens ‘de 4 Magische Vragen’ werkt écht:

Ik vind het heeeerlijk om te schrijven , dan krijgen de gedachten en onderbuikgevoelens vrijheid om zich te uiten. Heb me nooit gerealiseerd dat schrijven zo bevrijdend is! Ik schrijf 2-3x per week, meestal einde van de dag als kids op bed liggen. Kopje koffie erbij voordat alle huishoudelijke dingen moeten worden uitgevoerd. Vraag 3 focus is mijn favoriet. Aangezien ik graag veel wil helpt het me enorm om te prioriteren.

Anke van Eck

De 4 magische vragen hebben een volledige shift in mijn leven bezorgt. Ben er ong. anderhalf jaar geleden mee begonnen en alles in mijn leven is anders. Nieuwe baan, meer inkomsten, maar ook de dingen die het zelfde zijn gebleven zijn beter geworden… Hoe cool is dat, simpelweg omdat mijn eigen perspectief erop veranderd is.

Miram van der Kraan

Sinds ik de 4 vragen iedere week doe (naast gewoon schrijven wat ik ook heerlijk vind om mijn gedachten los te laten) en ook terugkijk op de periodes ervoor, zie ik mezelf veranderen van negatief naar positief. De angsten worden anders, vooral veel minder, en de dromen verschijnen meer en meer en ik ga me er ook steeds meer naar gedragen en op richten. Het word mij steeds duidelijker wat belangrijk is voor mij en hoe ik mijn leven wil leiden. 

Chantal van den Boomen

Les 2

Deze les is opgeknipt in 2 delen, omdat de video onderbroken werd (onverwacht).
In deze les o.a.:

  • Wat is cruciaal bij de beantwoording van vraag 4?
  • Welke podcasts zijn een mooie aanvulling op deze training
  • Waarom moet je niet alleen maar moet focussen op het ‘positieve’ en ‘lichte’?

Veel plezier met kijken … én schrijven!

 

Klik op de afbeeldingen om video’s te bekijken!

De vier magische vragen brengen mij het patroon van anders gaan denken. Deze week was ik op een schrijf avond en kreeg ik een opdracht om te bedenken wat ik uit mijn rugzak van het leven wilde hebben. Door de vier magische vragen merkte ik dat ik niet eens wilde gaan schrijven en mijn brein al is ingesteld op wat er allemaal mogelijk is
Karin Roest

Wat is er veranderd? 

  • Ik denk meer in oplossingen/mogelijkheden ipv in beperkingen
  • een negatieve dag duurt geen hele dag meer want ‘doorbreek’ ik dat met dankbaarheid
  • als er iets uit het verleden getriggerd wordt, ga ik niet meer door de pijn maar blijf ik in het nu en kijk ik wat het mij komt zeggen…
Caroline VG

Ik schrijf ze elke week op in een boekje en stuur ze daarna naar mijn buddy. Ik vind het ontzettend leuk om de 4 vragen van mijn buddy te lezen. Kan eraan zien hoe ze aan het groeien is. Door elke week de 4 vragen te maken merk ik dat ik dankbaarder in het leven sta, bewustere keuzes maken en meer leer te denken in mogelijkheden. Het werkt super positief voor mij

Eef

Les 3

In les 3 spreek ik o.a. over:

  • De boodschap van Duncan Laurence’s overwinning op het Songfestival:
  • Mijn ochtendritueel met muziek die mij in tranen bracht;
  • Hoe het komt dat veel mensen “in hun persoonlijke hel” blijven hangen.
  • En verder veel tips en antwoorden op vragen die ik kreeg van deelnemers. 

Hiernaast vind je Hypnose MP3 I.

Je kunt deze ook downloaden en opslaan op bv je telefoon of tablet, zodat je die altijd kunt beluisteren, wanneer je wilt.

 

Gebruik hiervoor het pijltje rechtsbovenin het plaatje hiernaast. 

 

 

Ik doe het wekelijks, soms meerdere keren per week. Het heeft me eerst echt even ziek gemaakt; het is zo’n harde confrontatie met mijn perfectionisme geweest. Maar nu merk ik dat het makkelijker gaat (mn de 4e vraag) dat ik er meer bij mag/ kan voelen en dat creëert meer ruimte. Ik blijf het doen! Heel waardevol
Mayke Ruemkens

Ik doe hem bijna iedere week op papier. Voor het slapen gaan in gedachten even de dag doornemen en bij de dankbare punten even stilstaan. Verder merk ik steeds vaker dat ik ” wat ging er goed” opmerk gedurende de week. Bewustwording is dus in volle gang.

Astrid van der Ham

Het brengt me bewustwording, luisteren naar mezelf hoe het nu echt gaat, even stil staan in de hectiek van de dag en de deur op een kier zetten voor wat betreft dromen en wensen. Dankbaarheid noteren (dat doe ik wel dagelijks) helpt me de dag positief af te sluiten en te relativeren, er gaat heel veel wel heel goed en ik ben heel blij met wie en wat ik om me heen heb verzameld. Dat brengt me een gevoel van rust en liefde, voor anderen maar ook steeds meer voor mezelf. Het zet mijn gedachten in beweging.

Juul Meijer-Rodenburg

Les 4

In les 4 spreek ik o.a. over:

  • Hoe komt het dat je bij het werken met deze strategie juist extra geconfronteerd wordt met je perfectionisme en faalangst?
  • Is het beter om vraag 4 algemeen te beantwoorden of juist heel specifiek (plus boekentip);
  • Oefening (meditatie/hypnose) die je helpt om ‘wakker te worden’ uit de beperkende illusies van wie je denkt te zijn en in een hogere energie, zodat je de strategie gemakkelijker kunt toepassen.

Hiernaast vind je Hypnose MP3 II.

Deze ‘oefening’ doe ik ook in videoles 4. Ik stel voor dat je eerst videoles 4 bekijkt en meedoet via de instructies daar.

Vervolgens kun je deze MP3 gebruiken wanneer je maar wilt.

Je kunt deze ook downloaden en opslaan op je telefoon of tablet. Gebruik hiervoor het pijltje rechtsbovenin het plaatje hiernaast. 

 

 

Pin It on Pinterest